کشیدن دندان یکی از روشهای درمانی دندان است که به پروسه خارج کردن دندان از استخوان فک گفته می‌شود. در برخی از موارد، از جمله مواردی که دندان لق شده است و دیگر نمی‌توان آن را در ساختار فک حفظ کرد، باید دندان را بکشید. این روش درمانی نیاز به دانش و تخصص بسیار بالایی دارد و در صورتی که دندانپزشک در این زمینه تخصص نداشته نباشد، ممکن است آسیب های زیادی به افراد وارد شود. با توجه به تمامی افراد، شما باید برای دریافت خدمات دندانپزشکی به یک مرکز معتبر مراجعه کنید. ما در کلینیک دکتر آیت الهی بهترین خدمات را به شما ارائه می دهیم.

کشیدن دندان

دلایل کشیدن دندان

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چه مواردی باعث می شوند که شما دندان خود را بکشید. در موارد زیر معمولا دندانپزشک تصمیم می گیرد که دندان را بکشد:

• زمانی که دندان نیاز به ارتودنسی دارد
  • زمانی که دندان پوسیده و یا عفونت کرده است و دیگر قابل درمان نیست
  • زمانی که لثه ها عفونت کرده است و قابل درمان نیست

عوارض کشیدن دندان

هر روش درمانی ممکن است عوارضی را به همراه داشته باشد و این مسئله در مورد دندان کشیدن نیز صدق می کند. معمولا، پس از کشیدن دندان احساس خالی بودن در دهان خود می کنید و ممکن است التهاب را در دندان خود احساس نمایید. همچنین، دندان کشیدن باعث می شود که چند روز غذا خورد برای شما دشوار باشد و حتی ممکن است مایعات را نیز به سختی بنوشید. در این مدت باید به مراقبت هایی که دندانپزشک به شما می گوید توجه داشته باشید تا بتوانید دوره درمان را به خوبی پشت سر بگذارید.

آیا این روش درمانی دردناک است؟

یکی از سوالاتی که همواره از دندانپزشکان پرسیده می شود در این رابطه است که آیا کشیدن دندان دردناک است. بهتر است بدانید پاسخ به این سوال به موارد متعددی بستگی دارد. اولا، دندانپزشک دندان را بی حس می کند و سپس پروسه کشیدن دندان آغاز می شود. هر چقدر ریشه دندان سفت تر باشد، به همان اندازه دندان سخت تر از دهان خارج می گردد. اما بیمار در طول پروسه دردی را احساس نمی کند و تنها چیزی که احساس می کند فشاری است که در داخل دهان وجود دارد.

مراقبت های لازم پس از کشیدن دندان

پس از آنکه دندان خود را کشیدید باید به موارد متعددی توجه داشته باشید تا بتوانید این مدت را به خوبی پشت سر بگذارید. مراقبت هایی که باید به آنها توجه داشته باشید به شرح زیر هستند:

• پس از کشیدن دندان به مدت دو ساعت چیزی نخورید و یا نیاشامید.
  • به مدت 6 ساعت نوشیدنی گرم ننوشید تا خونریزی کنترل شود.
  • به مدت 48 ساعت پس از کشیدن دندان سوپ و یا مایعات مصرف کنید و از مصرف غذاهای سفت بپرهیزید.
  • آنتی بیوتیک را به موقع و سر ساعت مصرف کنید.

مواردی که دندانپزشک باید قبل از کشیدن دندان بدانید!

با اینکه دندان کشیدن یک روش بسیار راحت در علم دندانپزشکی است، اما بیماران باید به موارد متعددی توجه داشته باشند. اگر شما از بیماری های قلبی رنج می برید، حتما باید به دندانپزشک اطلاع دهید. کسانی که مشکلات انعقاد خون دارند و از هپارین و یا وارفارین استفاده می کنند باید این مسئله را با دندانپزشک در میان بگذارند. افراد مبتلا به دیابت باید قبل از آغاز پروسه دندان کشیدن باید این مسئله را به خوبی مد نظر قرار دهند. به طور کلی، قبل از این پروسه اگر از مشکل خاصی در سلامتی خود رنج می برید، باید با دندانپزشک مطرح کنید.

چقدر پس از کشیدن دندان درد برطرف می شود؟

از جمله نگرانی های عمده کسانی که برای دندان کشیدن به دندان پزشک مراجعه می کنند در این باره است که چقدر طول می کشد تا درد دندان پس از پروسه کشیدن برطرف شود. بهتر است بدانید پاسخ به این سوال به موارد متعددی از جمله ویژگی های بدن بیمار بستگی دارد. به طور کلی، شما بعد از آنکه بی حسی از لثه می رود ممکن است کمی درد احساس کنید که با مصرف داروهای مسکن می توانید درد را به خوبی کنترل نمایید و در طی 24 ساعت درد به طور کامل از بین می رود.

چقدر پس از کشیدن دندان می توانم ایمپلنت انجام دهم؟

پس از آنکه کشیدن دندان به پایان رسید، جای خالی آن در دهان مشخص می شود و شما می توانید از روش ایمپلنت استفاده کنید. برای جایگذاری ایمپلنت در دندان شروطی وجود دارند. اولا دندانپزشک باید لثه های شما را به طور کامل بررسی کند و مطمئن باشد که لثه التهاب و یا عفونت ندارد. محل زخم پس از کشیدن دندان باید به طور کامل بهبود یافته باشد. دندانپزشک باید مطمئن باشد که لثه ها تحلیل نرفته اند و در صورت تحلیل لثه ها باید از روش پیوند استخوان استفاده نماید. پس از آنکه لثه آماده شد، ایمپلنت در دندان جایگذاری می شود.

آیا کشیدن دندان عقل درد دارد؟

دندان عقل یکی از مرموزترین دندان هایی است که در دهان هر فرد وجود دارد و حتی ممکن است مشکلات و چالش های زیادی را به وجود بیاورد. اگر دندان عقل ساختار مناسبی داشته باشد و کج نباشد، ممکن است دندانپزشک تصمیم بگیرد که آن را با روش کشیدن از دهان خارج کند. در این شرایط، عکسبرداری از دندان الزامی است. ابتدا دندانپزشک ریشه دندان را بررسی می کند و در صورتی که شرایط برای انجام این کار مهیا بود دندان را بی حس می کند و در پایان دندان را از لثه خارج می نماید.

ما در کنار شماییم برای تجربه دندان های زیبا

دندان ها مهمترین ارگانی در بدن هستند که می توانند به زیبایی و سلامتی شما کمک کنند. اگر دندان های شما نیازمند ارتودنسی هستند، می توانید به کلینیک ما مراجعه کنید. ما در تلاش هستیم بهترین خدمات را با بالاترین کیفیت به شما ارائه دهیم. هدف ما تنها رفع ایراد دندان های شما نیست! ما می خواهیم شما لبخند زیبایی را تجربه کنید و این همان چیزی است که باعث می شود اعتماد به نفس شما در تعاملات اجتماعی تان بالا برود. در کنار ما بهترین ها را تجربه کنید.